Monday 11 May 2009

De ce e Red Bull mai scump?

De fiecare dată când intru într-o perioadă de stres (a se citi parţiale sau sesiune) mă văd nevoit să-mi cumpar băuturi energizante. Ştiu, nu sunt sănătoase. Ştiu, efectul e cel puţin discutabil (a se citi dezbatere între light effect, no effect, full effect). Dar nu spre asta vreau să ajung.

Merg la oricare hypermarket şi ajung la "raionul" energizantelor. Pe un piedestal e aşezat RedBull şi RedBull Sugarfree. 5-6 lei doza. 22-23 de lei 4pack-ul. Preţ de 6x mai mare decât un energizant "no name". Iau un WATT, 1.2 lei doza. Compar valorile energetice, diferenţe minore de 4-10 kJ, în favoarea WATT.

Aşadar, de ce aş cumpara RedBull? Preţul de 6x mai mare pentru aceleasi specificatii energetice nu prea mă atrage în special datorită mai sus amintitului efect discutabil.

7 comments:

  1. De ce e Red Bull mai scump. Pai domnu...tu la ce facultate esti bai :P? Ai auzit de marketing :)? Dar de brandul care vinde marfa? Cam acesta este motivul. Exista produse noi intrate pe piata net superioare celor in curs de vanzare, si cu preturi mici, dar pentru ca nu au parte de o campanie de informare cum ar fi trebuit, nu se vand precum cele ultra promovate. Acelasi lucru il intalnim pe piata auto, vestimentara etc.

    ReplyDelete
  2. Era o intrebare care facea abstractie de notorietatea marcii Red Bull, ci tinea mai mult de raportul calitate-pret, sau poate pret-concurenta.

    ReplyDelete
  3. intrebarea ta,daca face abstractie de MARCA, devine o absurditate intrucat raspunsul sta in intrebare.
    traim intr-o societate manipulata de branduri si licente

    ReplyDelete
  4. Nu e vorba de manipulare ci de costuri.
    Un spot TV costa 1000Euro pe minut pentru perioadele normale si poate ajunge la 10.000Euro sau mai mult in prime time la meciuri importante de exemplu.
    Basca trebuie sa faci si spotul TV respectiv, deci inca vre-o 50.000Euro.
    Si asta numai la tv...Asta face diferenta dintre un brand si o companie anonima.
    Mai mult de atat, companiile detinatoare de branduri investesc o gramada de bani in advertising de orice fel, si aici mai intra si cheltuielile cu specialisti care sunt destul de piperate...
    Un site web poate sa ajunga si la 50.000 Euro daca e facut calumea de profesionisti...
    Deci se plateste snobismul :) pe de-o parte.
    Iar pe de alta parte, te gandesti ca Red Bulle un brand care are o imagine pe care nu ar vrea sa si-o strice daca tot baga atatia bani, deci ceea ce scrie pe cutie se afla si IN cutie...in schimb cu marca WATT sincer...eu nu m-as risca :)

    Concluzia, nu e nimeni obligat sa cumpere nimic, pur si simplu fiecare face ce poate sa isi vanda produsul...la cel mai mare pret.

    Numai bine,
    A.

    ReplyDelete
  5. "Un site web poate sa ajunga si la 50.000 Euro daca e facut calumea de profesionisti..."


    Arata-mi tu un site de 50 000 de euro si eu te cred.

    Mai bine taceti si lasati impresia ca sunteti prosti decat sa deschideti gura sa inlaturati orice dubiu.

    ReplyDelete
  6. Ii vorba de calitatea produsului ... ii ca si cum ai comapra un ceas Rolex cu unu Casio... la fel arata ora.. sau un jack daniels cu un Shivas Regal.. tot 40 % au ambele , la fel de bine si de repede te imbeti din ambele...

    ReplyDelete
  7. sincer, si red bull si watt si power horse si oricare alt energizant no name mi se par inutile. niciodata nu m'am simtit energizat in urma consumului... cand mai beau, o fac de pofta, dar destul de rar. scuzati eventualele greseli, postez dp mobil.

    ReplyDelete