Monday 19 April 2010

Liniste la Cluj

Mi-a placut mult aceasta "pauza" a spatiului aerian din Romania, implicit Cluj. Trebuie sa recunoasc ca, de regula, nu realizez poluarea fonica data de avioanele ce aterizeaza/decoleaza la Cluj si care practic survoleaza la o altitudine destul de joasa intreg orasul.

Anyway, zilele astea au fost foarte linistite din acest punct de vedere. Nu am zarit niciun avion pe cerul Cluj-ului si recunosc ca mi-a placut. To tell you the truth, nu am inteles niciodata de ce majoritatea avioanelor care vin/pleaca (de) la Cluj trebuie sa treaca neaparat pe deasupra intregului oras. Sunt destule orase care "se respecta" si nu aproba acest fenomen. Mi-ar place mult daca s-ar implementa asa ceva si la Cluj.

Sunt multe lucruri pe care nu realizezi decat atunci cand dispar. Din aceeasi sfera a poluarii fonice as putea aminti redirectionarea (majoritatii) traficului greu din municipiul Cluj-Napoca. E ceva mai liber orasul si probabil acesta a fost principalul scop, insa nu mai e deloc acelasi zgomot ca inainte! Imi amintesc acum un an cand ieseam noaptea pe balcon si, cum locuiesc in Andrei Muresanu (aproape fiind de Calea Turzii), auzeam la orice ora (noapte, zi) zgomotul de la camioanele care urcau/coborau. Acum e o liniste extraordinara in timpul noptii.

2 comments:

  1. Las' ca si la Viena tot asa e. La noi stiu ca au vrut sa schimbe cursu de aterizare/decolare (cand s-a modenizat aeroportul) dar zicea Nicoara in ceva emisiune de ce nu se putea (ceva probleme de relief)

    ReplyDelete
  2. da ca fix avioanele alea faceau mare galagie..

    ReplyDelete