Thursday 15 October 2009

FSEGA beginners guide: Lesson 1, Cum să nu iei bursă cu medie mare, peste 9.80

Din ciclul "Mă dispera" am o întrebare (și un ghid pentru începători în FSEGA):

Lesson 1: Cum să nu iei bursa cu medie mare, peste 9.80.

Simplu, hai la FSEGA (stați liniștiți site-ul nu e foarte actualizat), facultatea cu mii de studenți la taxa (la zi și la distanta). Facultatea care ar trebui să aibă un fond de burse imens, proportional cu miile studenti. Dar fără să exagerez, mai mare decât are - pentru cei deștepți care s-ar trezi să comenteze, știu că fondul de burse se primește în funcție de numărul de studenți bugetați. Dar e aiurea, fie din cauza sumei prea mici, fie din cauza metodei de repartizare. Practic, la FSEGA se acorda burse la o mâna de oameni pe an. De exemplu, în anul 1, se dau 8-9-10 burse pe serie, x5 serii, 45-50 de burse la linia româna zi. Se adaugă încă vreo 10-12 pentru celelalte limbi, și bursele sociale. Total, cam 65-70. X3 ani, puțin peste 200 de burse pe facultate, toți anii. Gândiți-vă că unele specializări, de la anul 2 în sus mă refer acum, primesc 1 bursă pe an. Iar contabilitatea, specializarea cu cei mai mulți studenți, primește cam 5-6 burse pe an.

Succes la FSEGA. Urmează și alte lecții. Stay tuned.

2 comments:

  1. Poti sa imi spui te rog cat este bursa pe luna la FSEGA?

    ReplyDelete
  2. Nu știu, nu am luat niciodată. Cred că în jurul valorii de 350 de lei/lună.

    ReplyDelete