Tuesday 6 October 2009

Damn you, cigarettes?

Mă gândeam chiar în acest moment că ar trebui să mă las de fumat. De ce? Fiindcă... nu știu. Nu îmi vine niciun motiv. Doar că am constatat cât de addictive pot fi. Și aici vine surprinderea publicului. George a descoperit că țigările provoacă, nu vreau să spun dependență, ci mai degrabă, părerea mea, o anumita obișnuință. ”Uau, ce descoperire, cum ți-ai dat seama, nu mă puteam gândi niciodata la asta!”.

Am constatat însă (ceea ce am mai constatat și până acuma), că zilele trecute am rezistat fără să fumez mai deloc (de când a început săptămâna, 2 țigari în total, ambele primite în cate o pauză). Iar astăzi am luat decizia să-mi cumpăr un pachet. Și de aici țigările s-au fumat parcă una după alta. S-au aprins parcă singure 4 țigarete la număr, doar cât am stat la suc, 1 oră cred. Iar încă una a fost aprinsă în urmă cu câteva clipe de câtre o bricheta Zippo Slim parcă renăscută (de când am cumpărat pietre originale Zippo, diferența e... funcțională, dacă pot să zic așa). Deci, practic, în 5 ore am fumat de 2.5X mai mult decât am fumat in 48 de ore. Și astăzi a fost caz fericit, să spun așa. Dacă ieșeam aseara la Obsession, între 3/5 și 3/4 din pachet era sigur fumat. Iar restu le-aș fi terminat azi, în pauză la facultate și la suc.

Nu cred că am vreo concluzie la acest post. Fiindcă stă în firea umană să se răzgândească, de multe ori îmi trece prin cap ideea să nu mai fumez. Dar fix următorul gând care îmi trece prin cap e... ”de ce?”. Știu că nu e sănătos, știu că îmi crează probleme (pe termen lung), dar chiar și așa, parcă nu mă impulsionează nimic să mă las. Când va fi peste 10 lei pachetul probabil că voi reduce substanțial numarul de țigarete, dar tot nu voi renunța de tot. Toți veți spune că da, e greu să te lași de fumat, dependența e prea mare. Dar nu! Eu nu o consider dependență, e mai mult, repet, obișnuință. Ce altceva poți să faci când ești în oraș la suc (bere, alcool, whatever) cu prietenii și stați la taclale? Ce să faci în scurta pauză dintre ore? Ce să faci dupa o masă copioasă? Ce să faci în club? Ce să faci pe plajă, când stai la soare? Știu, sună ca și cum oricând se ivește o ocazie să fumezi o țigară. Și poate că se ivește, poate că acum delirez, dar uneori parcă nu îți imaginezi o situație fără țigări. Și parcă tot la fel, nu ți-o poți aminti fără ele... Correct me if I'm wrong, dar țigările sunt peste tot. Și pentru aia, damn you cigarettes... or not?

No comments:

Post a Comment