Thursday 6 September 2007

Scoala de soferi si legislatia romaneasca.

In ziua de azi toata lumea se inghesuie sa isi faca scoala de soferi. Nici nu au implinit inca varsta de 18 ani ca deja se incep de scoala ca sa poata sa aiba permis cam pe cand implinesc 18 ani. O chestie normala sa ai permis nu zice nimeni, dar nu imi dau seama de ce e graba asta, goana asta nebuna dupa permis.

Ai timp o viata intreaga sa conduci, dar noi ne gandim ca e mai bine mai devreme. Anyway, io nu am ce comenta de devreme. M-am inceput cu 1 saptamana inainte sa implinesc 18 ani, la profesionisti. Ma credeti daca va spun ca nici acuma nu am permis? :)) La inceput eram foarte entuziasmat sa le termin pe toate, sa am permis profesionist, toate categoriile, ce tare o sa fie. Dar treptat, entuziasmul a disparut. Nu-mi dau seama de ce, dar a disparut. Don't misinterpret me, vroiam sa am carnetul mult visat, dar m-am izbit de ceva chestii peste mine. Cum era mecanica. Eu, mare iubitor de fizica (NOT), eram pus fata in fata cu componentele unui motor, cu uzura segmentilor, cu unghiuri de fuga si de cadere, ovalizari de tamburi, ambreaje care patineaza sau motoare care scot fum negru, albastru sau cenusiu. Aproape ca era chineza pentru mine, dart treptat am inceput sa o inteleg, iar cand mi-am dat examenul de mecanica la scoala l-am luat cu brio, din a 2-a incercare. Legislatia a fost cum a fost. A 3-a oara am obtinut 25 de puncte si dupa ce am avut si mecanica am fost si eu in stare sa ma programez la politie. M-am crezut tare, le am cu scoala ambele, la politie nu o sa am probleme. N-a fost asa deloc. Am picat legislatia si am luat mecanica cu maxim. Si cu legea auto in Romania e stupida, e ca si cum le-as fi picat ambele, mecanica nu se recunoaste. Nu e ciudata treaba asta? Acelasi lucru se intampla si daca picai la practic. Le dai toate din nou.


Insa cel mai mult as insista pe examen. Daca il pici asta este, il dai din nou. Insa e cam frustrant sa te gandesti ca tu il pici, si alti il iau din prima. Si e si mai frustrant cand te gandesti ca altii rad cand il pici. Legislatia romaneasca auto e relativ bine pusa la punct, insa la examinari ar trebui sa se mai gandeasca o data. E stupid sa dai din nou proba teoretica daca pici practicul. E stupid ca la teste sa iti puna intrebari capcana cu 0, 1, 2 sau 3 variante de raspuns. E stupid ca examinatorul sa te pice numai fiindca he doesn't like your face. E stupid.


Si mai e ceva: tineti minte ca la o vreme era treaba ca daca acumulezi 15 puncte de penalizare, iti este suspendat carnetu pe 30 de zile, iar apoi trebuie sa dai un examen de 13 intrebari, din care trebuia sa raspunzi corect la 11 pentru a recupera carnetul? Pare-se ca la un moment dat, fiica lui Patriciu, cu carnetul proaspat dobandit, se afla in situatia de a da examen pentru recuperare.... Ciudata pozitie sa te afli! Ma credeti daca va spun ca momentul coincide cu perioada in care Ministrul Internelor a dat ordin ca acea examinare sa fie scoasa?


Si, asa, fiica d-lui Patriciu a scapat si dupa 30 de zile a primit inapoi pretiosul permis fara examinare. :D Dar, sa nu cumva sa va ganditi ca Patricu a intervenit la Ministerul Internelor. Doamne fereste sa va ganditi la asa ceva!!!!

1 comment:

  1. nuormal ca nu a intervenit....si cred ca a dat si examenul....sa stii:)),apreciez faptul....ca...nu a profitat de functie!

    ReplyDelete